Gebruikersnaam: Nieuwe gebruiker?
Wachtwoord:

Stilleven - lezen en schrijven door Steve Wellock

FOTOGRAAF
Naam: Gravatar van Steve Wellock Steve Wellock

FOTO
Geplaatst op:30-05-2008
Bekeken:124x
Categorie:Algemeen
Origineel:Originele foto
Acties:
Type: Canon EOS 350D DIGITAL
Shutter Speed: 0,600 (1/2)
Aperture: F22
Exif Info: Alle kenmerken

Commentaar (4)

Gravatar van Ron door Ron op 30-05-2008
Wie schrijft, die blijft. 't Is immers goed mogelijk dat de schrijver van de documenten niet meer onder ons is, terwijl we zijn pennenvruchten nog wel kunnen genieten. 't Past ook allemaal wel goed bij elkaar, die attributen. Twijfel een beetje aan de achtergrond, hoewel die ook weer niet echt negatief opvalt. Een donkere wandversiering zou wsnl. ook niet hebben misstaan.
Maar die ganzenveer: geleend zei je. Of heb je 'm gewoon in 't voorbijgaan uit die gans getrokken ;-)
Gravatar van Mathilde µP door Mathilde µP op 31-05-2008
Ben het met Ron eens die achtergrond rammelt erbij. Sterker nog, je hebt met attributen uit verschillende tijdperken een tijdsbeeld willen scheppen. Dat werkt niet. Vergrootglas, intpot, boek op achtergrond suggereren 1 tijdperk (replika of echt maakt niet uit) 1880.
Geschriften en ganzenveer verwijzen naar 1400-1600.
Achtergrond doek en behang verwijzen naar resp 2000 en 1970.

Waarschijnlijk was je met minder verder gekomen; Fluwelen stof draperen op tafel midden in kamer, geschriften met ganzenveer erop eventueel een granaat appel scoren bij de betere groentenzaak en dan je daglicht bron; raam deels aan onderkant afdichten (een hoog venster maken). Achtergrond muur en meubels met gordijn/schotten te donker maken. Maar dat is mijn 3 cent.

Altijd een hoop gedoe een stilleven foto. Voor je het weet ben je drie dagen verder met de opstelling. De compositie van je foto is wel erg mooi.
Gravatar van Frank1948 door Frank1948 op 31-05-2008
Je bent nog iets vergeten Mathilde, de tafel/bureau komt uit 1700. Communicatie door de tijden heen zou ik er van maken.
Gravatar van Steve Wellock door Steve Wellock op 31-05-2008
Mathilde, bedankt voor jouw commentaar, dit is heel opbouwend. Idd kloppen de tijdperken niet, - de perkamenten zijn 17de-19de-eeuws, inktpot een moderne repro (vermoed ik) van een Empire origineel, kast is (denk ik) laat 18de-eeuw, het bedsprei had mijn oma teruggebracht uit Turkiye in 1921, loupe is modern. Tja, het gaat om een sfeer, geen accurate museumverbeelding. Over het belichting, dat zal ik onthouden en proberen een keer, dat de licht van boven invalt. Het veertje liep nog rond 2 maanden geleden;-)
Groetjes
Steve
P.S. O ja, ik moet echt de slaapkamer opnieuw behangen, papier is idd 1970 of zo....

Jouw Commentaar Toevoegen

Om commentaar te kunnen toevoegen moet je ingelogd zijn.

OPMERKING
Opdracht van de fotoclub was Communicatie. Dit is dus Lezen en Schrijven. Daglicht met reflectors, een paar oude familiedocumenten en een geleende ganzenveer...

Meer van deze fotograaf

RECENTE REACTIES
kleinparijsserie3.jpg
6-1-09 @ 16:30 Ik heb inmiddeles mijn excuses g...
kleinparijsserie18b.jpg
6-1-09 @ 16:24 Dat is natuurlijk gewoon de scha...
(geen titel)
6-1-09 @ 15:53 De weerwolf. Enge plaat Ed!
Werkeloos.JPG
6-1-09 @ 15:52 Knap balanceerwerk. Mooi!
Kennedylaan
6-1-09 @ 15:50 Mooi Toon; files en sneeuw lever...
Man onderstoom
6-1-09 @ 15:06 Fraaie stoom plaat
.....
6-1-09 @ 15:01 Lang zal die leven, lang zal die...
R.Barten take off
6-1-09 @ 12:53 Uit stand?
Op weg naar de koffie.....
6-1-09 @ 12:09 Zal inmiddels ook wel kouwe koff...
IMG_8406.JPG
6-1-09 @ 10:36 Zeker jammer van de staart. ...
SPONSOREN: FOTOGRAFENGIDS | ONLINEFOTOSERVICE.NL | FOTOAANBIEDERS.NL | JEKETY.NL | KRALEN.NL
©1998 - 2009 JEKETY BV  -  CONTACT | DISCLAIMER | ADVERTEREN