Gebruikersnaam: Nieuwe gebruiker?
Wachtwoord:

D. K. door Ulli Burer

FOTOGRAAF
Naam: Gravatar van Ulli Burer Ulli Burer

FOTO
Geplaatst op:18-11-2008
Bekeken:921x
Categorie:Portret
Origineel:Originele foto
Acties:
Type: OLYMPUS CORPORATION E-1
Shutter Speed: 0,033 (1/30)
Aperture: F3,5
Exif Info: Alle kenmerken

Commentaar (18)

spannend......vogeltjesperspectief met ladder
óf een gat gehakt in het plafond?
Begint er allemaal stééds professioneler uit te
zien Ulli, bravo!
Alleen zou ik de kussens en het slipje ook in de lichte tinten
houden, dan is het beeld wat rustiger.
Gravatar van Reinierv door Reinierv op 18-11-2008
beetje Bettina Rheims achtig (in de laatste eyemazing) maar die is vele malen subtieler
Gravatar van Joost4800 door Joost4800 op 18-11-2008
Vind de dame er niet fraai opstaan. Haar handen zijn niet mooi (gepreide vingers), haar expressie is wat nep, en het licht komt vanuit de verkeerde hoek waardoor de schaduwen naar boven vallen. Styling doet de foto uiteindelijk de das om. Moet veel meer een geheel worden ipv bijeengeschraapte onderdelen die er "toevallig" toch waren.
Gravatar van Peter Bak door Peter Bak op 18-11-2008
zo... steek die maar in je zak.
Gravatar van Dustbak door Dustbak op 18-11-2008
Neuh.... ik vind dat Joost hier een paar heel waardevolle tips geeft. Ulli had haar kunnen draaien dan waren de schaduwen mooier gevallen. Een kussen kunnen verwijderen of met witte slopen. Styling is niet iets dat zomaar komt. Ik vind het vaak ook niet zo plezierig om directe opmerkingen te krijgen maar het zet me altijd tot denken en leidt vaak tot verbetering. Dan ben ik er uiteindelijk toch dankbaar voor.
Gravatar van John van Stralen door John van Stralen op 18-11-2008
Ok misschien zijn het wel waardevolle tips, het is aan Ulli om dat te beoordelen,
maar moet dat allemaal wel of mag je een beeld ook nemen zoals het komt met de
eventuele onvolkomenheden, ik vind van wel, en nou niet roepen als het maar een
Asian lady is, dan vindt ie alles mooi, daar gaat het even niet om, mijn eerste
indruk was gewoon, hé mooie plaat vind ik dit.
Gravatar van Dustbak door Dustbak op 18-11-2008
Geen probleem John. Natuurlijk, had ik ook. Ulli waarschijnlijk ook anders had hij hem niet geplaatst. Het mooie is dat soms anderen zien hoe het nog mooier/beter zou kunnen.

Het is m.i. zeker niet alleen aan Ulli om te beoordelen of het waardevolle tips zijn. Hij kan alleen beoordelen of het waardevolle tips zijn voor hem. Ik heb voor mijzelf al beoordeeld dat ik de tips van Joost waardevol vindt. Het heeft mij er over doen nadenken en dat is iets dat ik in de toekomst weer meeneem als ik zelf in met een dergelijke situatie geconfronteerd wordt.

Natuurlijk kun je een beeld nemen zoals het komt, ik heb alleen niet het idee dat we hier naar reportage fotografie aan het kijken zijn. De setting is gemaakt en in dat geval mag je best doorgaan en verbeteren. Het beeld maken ipv nemen.
Kijkt Joost zegt het duidelijker als ik...in de laatste Eyemazing staat een serie van Bethina Rheims die hier op lijkt. Alleen zijn die beelden vele malen beter in beeld gezet door beter licht, pose/uitdrukking en betere styling. Maakt het verschil imo tussen een fraaie plaat om naar te kijken en een die meer naar het platvloerse neigt (wat overdreven). Laat ik het vrouwvriendelijker noemen....
Gravatar van Ulli Burer door Ulli Burer op 18-11-2008
Het is helemaal niet mijn bedoeling om een sessie in scene te zetten, dwz zeggen, ik houd me niet bezig met dingen als het perfectioneren van posities, attributen e.d. De meeste onvolkomenheden zoals die door sommigen zijn aangegeven, zijn bewust zo gehouden. Eigenlijk dacht ik dat het voor de meesten al duidelijk was op wat voor een manier ik een shoot doe. Deze manier van werken is geinspireerd door de cheesecake fotos van Bettie Page door Irwin Klaw, en met name de japanse idol fotografie in het algemeen.
ik heb even lopen zoeken maar wat ik van Irwin Klaw en bettie Page zie is toch heel anders. Eigenlijk hang jij tussen dat rauwe werk en perfectionistisch in. Als je dat soort werk wilt doen moet je de opklapflitser van je kamera gebruiken. Nu is het van twee kanten niks eigenlijk, het is teveel uitgewerkt om rauw te zijn en te weinig om goed belicht te zijn. als je dit soort werk bedoeld http://www.hakes.com/images.asp?ItemNo=71873&ImageNo=001
Verder ben ik niet bekend met japanse idol fotografie, heb je wat links als voorbeeld?
Gravatar van Ulli Burer door Ulli Burer op 18-11-2008
Inspiratie betekent niet dat het gelijk is aan de inspiratie bron, Reinier. Het rauwe, zoals jij dat zegt,komt natuurlijk ook door de tijdgeest en het gebruikte fotomateriaal van toen. Niks uitgewerkt, het is gewoon:
afspraak met model voor een shoot, van tevoren al via email aangegeven hoe ik schiet, en dan meteen schieten, terwijl we tussendoor kletsen. Net zoals de shoots met mijn andere modellen. Ik kan wel wat links geven voor de idol fotografie, maar dan moet ik zelf ook zoeken. Mijn meeste bronnen uit die richting haalde ik uit fotoboeken welke ik destijds kocht via een kennis die vaak in japan was, of welke ik in Hongkong gekocht heb.
Gravatar van Eppo Karsijns door Eppo Karsijns op 18-11-2008
Zet "japanese idol" in de afbeelding zoeker van Google en je zult het zien...
Gravatar van Reinierv door Reinierv op 19-11-2008
tja, de stijl die je dan imo hebt gekozen is imo dus vlees nog vis en geeft juist daardoor een wat platvloers, tietenkijk, gevoel. En dat ik daardoor dus afknap, wat ik al eerder heb laten merken. Mijn gevoel dus. Als ik de 1e link bij japanese idols pak dan zie ik heel wat foto´s die wel fraai van licht zijn en licht/erotisch, als ik op Bettie Page zoek zie ik juiste een contrast van rauwe, basic fetisj beelden
Gravatar van Joost4800 door Joost4800 op 19-11-2008
"Het is helemaal niet mijn bedoeling om een sessie in scene te zetten, dwz zeggen, ik houd me niet bezig met dingen als het perfectioneren van posities, attributen e.d. De meeste onvolkomenheden zoals die door sommigen zijn aangegeven, zijn bewust zo gehouden"

Met een beetje meer moeite is het resultaat direct 10x beter dus ik vraag me af waarom je niet kiest voor een betere voorbereiding. Is dat jouw "stijl", je gemakzucht, een centenkwestie of een aparte vorm van inzicht?
Gravatar van Ulli Burer door Ulli Burer op 19-11-2008
hmm, Reinier, als dat jouw mening is (en evt ook van anderen) dan doet me dat wel een beetje pijn(omdat ik elke foto die ik hier upload selecteer op basis van voorkeur). Joost,misschien denk jij teveel vanuit de benadering van een studio aanpak. Ik ken je oudere studio shoots en ik vindt ze prachtig, het is echter iets wat ik zelf nastreef. Zoals gezegd, ik doe weinig voorbereiding en geef de voorkeur aan aan de manier waarop ik aanwezige aspecten gebruik. Dat het soms wel positief wordt ervaren en soms niet, heeft niet perse te maken met evt. onkunde. per slot van rekening heeft een professionele fotograaf ook een portfolio met selecties waar minder op wordt gereageerd(imo een van de belangrijkste zaken na het maken van foto's; het selectie proces).
Ik ken het gevoel, het gebeurt mij ook met enige regelmaat ;-)
Als ik er zo eens over denk laat je je misschien wel inspireren door twee stromingen die zo tegengesteld zijn dat als je in het midden gaat zitten je niets over houdt. Joost kijkt natuurlijk vanuit studio perspectief maar het zijn jouw beelden die hem ook (en mij) in die richting brengen. Het plaatje wordt banaal juist omdat je er geen zorg aan besteed. Nogmaals, pak de laatste eyemazing en kijk naar identieke foto's van Bethina Rheims. Heel veel aandacht aan styling (lees het verhaal erbij maar), licht, pose, techniek. Die beelden staan...
ps, zoek in google op Bettina Rheims "just like a woman" en "jou can find hapiness"" nrs 4 en 5 hier http://www.stern.de/unterhaltung/buecher/:Bettina-Rheims-Can/614396.html?cp=4
Gravatar van Ulli Burer door Ulli Burer op 19-11-2008
Bettina is toch totaal anders dan wat ik doe; alles is in scene gezet, lang over nagedacht, waarschijnlijk ook belichting tests gedaan. Natuurlijk ziet dit er dan ook veel professioneler uit. Ik vindt het prachtig, maar het is niet mijn ding.

Jouw Commentaar Toevoegen

Om commentaar te kunnen toevoegen moet je ingelogd zijn.

OPMERKING

Meer van deze fotograaf

RECENTE REACTIES
Hubo tegenlicht
6-1-09 @ 01:53 mooie sfeer door tegenlicht, wat...
Grote Zilverreiger
6-1-09 @ 01:30 Gelukkig ligt mijn vijver dicht!...
Buizerd
6-1-09 @ 01:28 Moet een mooi moment geweest zij...
Op weg naar de koffie.....
6-1-09 @ 01:25 mooi verhaal mooie 8luik. :)
DSC_0444_FAP.jpg
6-1-09 @ 00:29 Aangezien ik mijn geld er niet m...
DSC_0447_FAP.jpg
5-1-09 @ 23:35 @ Eppo: Veel plezier morgenavond...
IMG_8406.JPG
5-1-09 @ 23:29 Vind 'm ook prachtig, maar als e...
dpr1.jpg
5-1-09 @ 23:28 ik ben stil en ademloos,.....
fmf5.jpg
5-1-09 @ 23:26 Prachtig prachtig prachtig,........
PC249371kl.JPG
5-1-09 @ 23:23 Mooi en het zal er ongetwijfeld ...
SPONSOREN: FOTOGRAFENGIDS | ONLINEFOTOSERVICE.NL | FOTOAANBIEDERS.NL | JEKETY.NL | KRALEN.NL
©1998 - 2009 JEKETY BV  -  CONTACT | DISCLAIMER | ADVERTEREN